Na selu svega, pa i krušaka...






Ovo slatko pecivo merkam poodavno...
I to u jednom prilično starom časopisu.
Zove se Burda-Poslastičarnica u kući.
Kad mi je tek došao u ruke, sećam se da sam fotografije recepata gledala s oduševljenjem, ali nasuprot tome, sastojci za većinu recepata malo su me plašili, tj. odbijali... Radi se o tome da je pregršt recepata sadržalo razne prelive iz kesica, kao i želatin koji tada nisam umela, ustvari, nisam ni pokušala da upotrebim.

Jedan od retkih, koji sam "razumela", bio je Kolač od brusnica i jabuka.
Pošto ja uvek planiram pravljenje kolača na osnovu namirnica koje trenutno imam u kući, a mnogo ređe na osnovu nekog privlačnog recepta koji podrazumeva kupovinu većine sastojaka... desio nam se nedavno ovaj kolač.
Ja ne bih bila ja, da malo ne zavrnem recept, pa sam brusnice zamenila kruškama... a jabuke nisam menjala. Ima ih...;)

Opet kruške? Naravno, pa šta ću drugo u jesen...



Sastojci za testo su sledeći:
250gr.putera (ja sam koristila pola mere putera,pola margarina)
200gr. šećera(slobodno i manje,recimo 150gr.)
kesica vanilina
5 jaja
400gr. brašna
kesica praška za pecivo
100ml mleka
4 kašike jabukovače(može i neka druga rakijica;))

Umutiti mikserom masnoću sa šećerom i vanilinom, pa postepeno dodavati jaja, a onda opet polako dodavati brašno sa praškom za pecivo. Ovo do sad je prilično gusto i teško za mućenje, ali dodavanjem mleka i na kraju jabukovače, masa za pečenje je spremna za izlivanje u kalup. Mislim da neće škoditi da se doda još malo mleka ako vam se učini da je testo pregusto.
Ovakvo testo(gušće nego inače koje sam spremala za voćne kolače) odlično je da se u njega utisnu komadi voća po želji.
Ja sam oljuštila jabuke i kruške, isekla ih na komadiće veličine oraha(manjih) i rasporedila po testu, utisnuvši svaki posebno...prstom, naravno.
Nisam štedela na voću, nego sam svaku prazninu popunila, tako da mi se učinilo da sam preterala...Ali, ne. Prilikom pečenja ovo testo lepo naraste, i bude ga sasvim dovoljno oko voća.
Kolač se peče oko 60 minuta u zagrejanoj rerni, na srednjoj temperaturi.


A evo, šta još ima na selu.
Kako da ne slikam ovaj prozor... i sve ostalo...




Jeste, to je ono selo gde živi koza Milkica...






Kuca je bila neprijateljski raspoložena iako izgleda baš umiljato... kažu, zato što me ne poznaje... hm...

Ovan je, pak, ćutke gledao...




I još malo predloga za jesenje obroke...

Osim paprike na sto i jedan način, ajvara i pinđura...



Prilog od prodinstane šargarepe na crnom luku...
Ja sam ga pre nekoliko dana imala za glavno jelo, i malo je reći da sam uživala u ovom ukusu... rasterećenom od svih drugih dodataka.




I kukuruz kokičar za prohladne večeri... nekoga će možda podsetiti na neke prošle bioskopske predstave...




Pogled preko merdevina koje služe za dosezanje najviših polica s knjigama na kojima se nakupila pristojna prašina, kaže da je bitka s neredom izgubljena...
A mi to već znamo. Pa se i ne brinemo.

Kokice su tu.
Kao i stare ploče...;))










Comments

  1. Lijepo je ovo selo..Ko iz eneke memorije..A kolač izgleda mmmm. Dobro je, da upotrebljavaš stvari koje su u kuči, tako uz malo mašte praviš najbolja jela.
    Ova fotka sa grožđem je krasna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala,u to selo odem nekoliko puta godišnje,a sada sam ga i ovekovečila...I meni se najviše sviđa grožđe ispred prozora:))

      Delete
  2. ah, koje slike kod tebe..
    znaš, loše djeluješ na mene - trebala bih sad usisavati, prati kupatilo, robu stavit sušiti i slično, ali, ne, ja se zaljepila za tvoje slike :P
    p.s. i mene živciraju strani recepti, pola nemam, a druga polovica mi "umjetno" zvuči, tako da je najbolje držati se provjerenih recepata i friškog voća, ako imaš. a ti imaš, njam!

    ReplyDelete
  3. E to "malo zavrnem recept" mi se svidja jer ispada da se moji racepti onda svi zovu"zavrnuti recepti".E hvala ti na tako lepom izrazu.A gde se nalazi ova lepota od sela i kako se zove?Pozzzz:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa,znam,svi uglavnom zavrćemo recepte...pomalo..;)
      Selo se zove Bučje,i nalazi se nadomak Trstenika...Jeste lepa ova naša priroda...Pozdrav

      Delete
  4. Sve mi se sviđa. I kolač i selo i kuca i ovan... Predivne slike draga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A...ovan je zauzeo kraljevsku pozu,i ni makac :)))

      Delete
  5. Obožavam ovu pjesmu, baš ide uz ove slike, ploče, jesen, prisjećanje...blago kozi Milkici u tako lijepom okruženju...fotografije su odlične kao i uvijek :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni,jedna od omiljenih Carpenters pesama...;)) Hvala!:)

      Delete
  6. Prelijepe slike...prozor ko iz bajke. Ovo se mora pregledati više puta..milina!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da,prozor kao za neku scenografiju...Hvala ti i pozdrav!:)

      Delete
  7. Jao, Sandra! Ovaj tvoj kolačič miriše do mene :-) Divno si svojim fotičem uhvatila dušo sela u jeseni. I uspešno me motivirala, da ne vidim prašinu u kuči :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da znaš da je kolač baš mirisao na tolike kruške i jabuke...:))) Eh,ta prašina..ko je još s njom izašao na kraj??!;)

      Delete
  8. Volim kolače sa brusnicama, ovde ih stalno ima, ali mi i tvoj kolač i bez njih,deluje fantastično. Odvikla sam se od sela ali bih volela da prošetam po njemu i da vidim sve ove tvoje lepote, koje si nam prikazala.Topli pozdrav.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislim da smo se svi odvikli od sela,nema čuđenja što ljudi odlaze iz njih...I sama ne znam da li bih mogla da se naviknem na život u selu...za sada...
      Svi volimo da odemo,obiđemo rodbinu,prošetamo,fotografišemo...i odemo:)))

      Delete
  9. Svega u ovom postu, od kolača do prelijepe prirode :)

    ReplyDelete
  10. Pravo da ti kažem...ja već danima uživam u tvojim slikama i vrlo se obradujem kada postaviš neku novu na Pinterest-u, kao i kad izbaciš neki novi post. Šta drugo reći do - baš mi prija ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh,pa uživancija je obostrana..Obojila si mi dan jutros..:*

      Delete
  11. Kod tebe uvek lepih slika, ideja, a grejači su me posebno oduševili.
    Veliki pozdrav :)

    ReplyDelete
  12. Oh kako je sve lijepo,jesen na selu, trebala si i bakicu uslikat.Prelijepo doista!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts