Knish testo







Pravila sam slanu i slatku verziju. Pogađate na osnovu slika da postoji razlika u testu. Da, ovo slatko sam htela da uskratim za količinu ulja, što je i rezultiralo malo tvrđim i manje masnim, ali jednako ukusnim testom.
Slana varijanta je rezultirala "topi se u ustima" utiskom.



Rekli su mi: Isprobaj ovo, odlično je, ali ako si na dijeti izbegavaj. Pa baš simpatično. 
Mislim da ću uvek u podsvesti da čujem tu rečenicu..:))


Za testo je potrebno:

oko 350g brašna
ravna kašičica praška za pecivo
so
2 jajeta
120ml maslinovog ulja
oko 100ml mlake vode

Testo se od navedenih sastojaka zamesi i uvije u celofan ili kesu da odstoji sat vremena. Za to vreme pripremi se nadev. Ja sam umešala jednake količine (po 100g) fete, krem sira i kačkavalja, dodala toj mešavini kašičicu začinskog bilja (majčinu dušicu, peršun i vlašac) i propasiranih nekoliko čenova belog luka. 
Nadev nisam dodatno solila.
Testo se razvije u što četvrtastiji oblik. Jedna ivica razvjenog testa se obloži nadevom. Uvije se zatim u čvrst rolat nalik salami. Vrlo je važno da fil bude samo uz ivicu testa.
Uvijeno testo dlanovima "seckati" pomažući se sa obe ruke. Dlanovima, zato da bi iskidano testo ostalo zatvoreno po krajevima.
Slična stvar se radi s štruklima koji se seku obodom tanjira iz istog razloga.
Na sledećim slikama je prikazana ova faza rada.


Komadi testa se polože u pleh tako da jednim otkinutim krajem leže na plehu dok im je drugi na vrhu. Prstom utisnuti sredinu svakog komada.
Dok se rerna greje, premazati pripremljeno pecivo jajetom ili samo mlekom (ja radije tako).
Peče se zatim oko 20-25 minuta na 200 stepeni. To naravno zavisi i od rerne. Treba da se postigne blago rumena površina.

Moja slatka varijanta je bila baš doobro pečena, hrskava i nedajbože ukusna.







Nakon isprobane slane verzije, odmah sam sutradan napravila i slatki Knish. 
Iz testa sam izostavila so, a ubacila dve kašike šećera i kesicu vanilina.

Nadev je bio od 

5 narendanih (i dobro od soka oceđenih) kiselih jabuka, 
150g mlevenog plazma keksa,
1 kašike naceđenog limunovog soka i 
1 kašičice cimeta. 
Rukama dobro uraditi ovu mešavinu pošto se u prvom momentu učini da je dosta suva i rastresita. Jabuke međutim opuste još dovoljno soka da se dobije kompaktna masa koju zatim raspoređujemo kako sam već navela za slanu verziju.. u čvršću salamu skroz uz ivicu testa (!!)





Meni nije bila interesantna verzija ovog testa sa punjenjem od pasiranog kuvanog krompira na koju sam najčešće nailazila tražeći recept. Krompir se umeša u pržen crni luk. Mene to podseća na naš restovani krompir pa nikako nisam mogla da smislim tu kombinaciju. Međutim, kad bolje razmislim, možda vredi napraviti pola mere čisto da isprobam tu, izgleda mi, izvornu verziju Knisha.


Zamesite vi i zabavite se samo. Testa su jedna od boljih kuhinjskih zabava. Obožavam ih. A ne krijem da sam se davno od njih plašila i dugo izbegavala da se njima bavim. 
Prva slatka štrudla mi nije ličila ni na šta. Čak ni na hleb. Imala je neku modru boju testa, sećam se.
Ali nije bilo nikoga da mi kaže da će svaki naredni put da bude bolje i da nije toliko važno ako se recept promeni za neki gram više ili manje. Otkrila sam to sama. I ne samo to. Sad mi je jasno da je svako novo testo čarolija za sebe, nema veze sa onom prethodnom.  







Comments

Popular Posts