Slatki lisnati tart






Prilično mi je nar bio zastupljen u kuhinji kao i na Instagramu zadnjih dana. Jeli smo ga svežeg onako kašičicom, ali sam ga trpala i u poslastice. Smuti sa bananom i narom je neprevaziđen. 
Lisnati tart je ostavio najjači utisak na nas pa sam ga pravila više puta. I nikako da stignem da sve lepo slikam, napišem, obradim i prikažem ovde.. Evo, konačno.


Pravila sam ovaj tart u dve verzije, sa orasima i sa makom. Jednako su nam se dopale pa vam pišem recept za obe.


Lisnati tart sa orasima i voćem




Potrebne namirnice:

pakovanje lisnatog testa
20 kašika mlevenih oraha
2 kesice vanilin šećera
200-250ml mleka

3-4 kašike džema od kajsije ili nekog drugog

dve kesice pudinga, mleko za pripremu pudinga

jedan veći nar
oko 50g celih jezgra oraha
malo šećera u prahu


1. Nadev od oraha

U posudi prokuvajte 200ml mleka sa vanilin šećerom i čim provri izmaknite ga s ringle pa umešajte mlevene orahe. Dodajte još mleka ili oraha ako je potrebno do željene gustine. Nadev ne treba da je previše redak. Ostavite ga po strani da se ohladi.

2. Puding

Puding skuvajte po uputstvu sa kesice ili upotrebite puding koji se ne kuva već samo umuti sa mlekom. Rashladite dobro puding u frižideru pre filovanja.

3. Lisnato testo

U plehu dimenzije oko 25x30 razvucite lisnato testo tako da mu kao za svaki tart ivice budu podignute uz stranice pleha 15-20mm.
Premažite ga džemom.
Preko rasporedite nadev od oraha.
Pecite u ugrejanoj rerni na 220 stepeni oko 30 minuta.



Izvadite pečeno testo i ostavite da se ohladi pa ga prekrijte pripremljenim pudingom i dekorišite obilno narom i orasima. 
Voće zamenite ako želite bilo kojim drugim i uživajte u ukusu. 


Lisnati tart s makom i voćem




Ovo je još jednostavnije i brže za izradu, a jednako ukusno.

Potrebne namirnice:

pakovanje lisnatog testa
250-300g mlevenog zaslađenog maka
oko 150ml mleka
voće po želji, ja sam iskoristila grožđe i nar
malo šećera u prahu

Mak pripremite uobičajeno kao za svaku štrudlu s makom.
Ja kupujem u prodavnici zdrave hrane mleveni mak na meru i on je već zaslađen. Za 150ml mleka upotrebim otprlike 200-250g maka. Stavim mleko da provri, tada mu dodam mak i promešam da kratko sve zajedno provri na ringli, zatim sklonim da se lepo ohladi.

Lisnato testo utisnite u pleh u formu tarta, preko njega rasporedite nadev od maka i pecite u ugrejanoj rerni na 220 stepeni 25 do 30 minuta tj. dok ne ocenite da je sve zajedno lepo pečeno. Slobodno neka ivice testa blago porumene. Izvadite zatim iz rerne da se ohladi. Pospite šećerom u prahu i voćem.




Ko još nije okitio jelku? Ja! 
Ima nas još, sigurna sam. 
Nismo okitili, ali smo zato lepo ručkali ;))







Comments

Popular Posts